* 420/90R30 & 480/80R46 - szóló gumizással pótsúlyozás nélkül
iT4 motor befecskendezés és környezetvédelmi tecnhológia!
Az iT4 kibocsátási szabványnak való megfelelőség
A Versatile -nak két lehetősége volt arra, hogy megfeleljen az iT4 kibocsátási szabványnak:
SCR (szelektív katalitikus redukció) - Ez egy második, karbamid folyadék DEF (Dízel kipufogógáz folyadékadalék) adagolását jelenti a kipufogó rendszerbe, a maradék szennyezőanyagok elégetése érdekében (Hagyományosan egy európai megoldás)
EGR/DPF (Kipufogógáz visszavezetés/Dízel részecskeszűrő) - Ez a motor-rendszert használja föl a szennyezőanyagok elégetésére, majd szűri a visszamaradt kormot. (Észak-amerikai megoldás)
A Versatile az EGR/DPF megoldást választotta, mely csak egyetlen folyadékot igényel. A megoldás kiválasztásánál a
könnyű szervizelhetőség és karbantartás volt a fő szempont.
Ezen az úton haladva a Versatile el tudta kerülni egy második folyadék alkalmazását. Ez a második folyadék speciális kezelést és komplexitást igényel, többek között:
Plusz számítógépes támogatás, szivattyú, vezetékek és tartály a traktoron
Fűtőrendszer a traktoron, hogy a folyadék ne fagyjon meg.
A DEF - mivel korróziót okoz - speciális vezetékeket és csatlakozókat tesz szükségessé
A terepen az ellátó tartályt fűteni kell, valamint speciális vezetékeket és szivattyút tesz szükségessé
A DEF élettartama korlátozott, ami magas hőmérsékletnél tovább csökken.
A Versatile megoldás csak gázolajat alkalmaz, minimális karbantartási igénnyel, ami magában foglalja a DPF kifúvatását minden 5000 üzemóra után. A DPF tartós konstrukciójú, hogy megfeleljen a motor élettartamának. A DPF használatának további előnye a motor zajszintjének csökkenése a hangtompítós kipufogórendszerrel összehasonlítva.
Az EGR/DPF rendszer szerves része a változó geometriájú turbófeltöltő (VGT) rendszer. Ez a rendszer elektronikus vezérléssel, a turbófeltöltő lökettérfogatának megváltoztatásával biztosítja a megfelelő szívótér nyomást a motor fordulatszámától függetlenül. Ez kiküszöböli a normál turbófeltöltőknél jelen lévő "turbólyukat". A VGT és a több-befecskendezős üzemanyagrendszer együttesen max. 60% nyomatékrugalmasságot és 13% teljesítménytöbbletet eredményezhet.
Versatile iT4 megoldás
Egyfokozatú üzemanyag rendszer - nincs szükség költséges dízel
kipufogógáz folyadékra, adalékanyagra (DEF), ami kiküszöböli az ezzel
kapcsolatos karbantartási igényeket és a bonyolult üzemeltetést
Kipufogógáz visszavezetés (EGR)
Dízel részecskeszűrő (DPF)
Azonnali teljes motorteljesítmény hidegindításnál
A nagy hengerűrtartalom hosszú élettartamot jelent még a legnagyobb terheléssel járó igénybevétel esetén is
Az iparágban vezető teljesítménytöbblet és nyomatékrugalmasság lehetővé teszi a nehéz szakaszokon történő vontatást anélkül, hogy alacsonyabb sebességfokozatba kellene kapcsolni.
Cummins QSL 9 motor (260, 290, 310)
13% teljesítménytöbblet 1400 ford./percnél
Max. 45% nyomatékrugalmasság 1500 ford./percnél
VGT/Multiple nagynyomású üzemanyag-befecskendezés
A Cummins által szabadalmaztatott, egyetlen mozgó alkatrészt tartalmazó változó geometriájú turbó egyszerű és megbízható vezérlést biztosít (más gyártóknál akár 50 mozgó alkatrész is van)
A gyors reagálású mechanikus működtetés gyakorlatilag kiküszöböli a turbó reagálási lyukat.
Multiple üzemanyag-befecskendezés a simább futás, csökkentett kibocsátás, a jobb nyomaték-értékek és a növelt hatékonyság érdekében
Max. 50%-kal nagyobb nyomatékrugalmasság a korábbi Tier 3 ajánlathoz képest
DPF (dízel részecskeszűrő)
Kiszűri a szénrészecskéket (kormot)
Terhelt motor mellett működik - az esetek 99%-ában nincs szükség a gépkezelő beavatkozására
Körülbelül 5.000 üzemóránként tisztítandó (sűrített levegővel egyszerűen ki kell fúvatni)
Tartós - élettartama megegyezik a motoréval
A plusz zajcsillapítással halkabb, mint egy hangtompító dob